martes, 11 de marzo de 2014

Inventant històries...

Fa mesos que anava enrere de fer una bosseta per "explicar històries", exactament des  que un dia vaig veure aquesta entrada al blog de Pandielleando, però entre una cosa i l´altre (sempre em passa el mateix), al final ho vaig deixar correr. 

La setmana passada una amiga va publicar un enllaç al seu mur de facebook amb aquesta idea un altre cop i vaig decidir que ara era el moment i que estava segura que el meu fill gran quedaria entusiasmat amb aquest joc. 
Així doncs ens vam proveir de pedres i pintura i ens vam posar per feina. 

Què és una "bossa d´explicar històries"? Doncs es tracta d´un joc molt simple i que ens ha agradat molt. A cada pedra i dibuixem un objecte, un personatge, un paisatge... Traiem la primera pedra de la bossa i comencem a contar una història, i al cap d´una estona traiem una altra pedra de la bossa, i enllaçam l´història amb el dibuix que hi surti... Nosaltres hi hem dibuixat un grapat de coses! Un vaixell, un castell, una flor màgica, dos monstres, una lluna i estrelles, un cohet espacial, un cocodril, una balena, un mapa, dues calaveres... Fins i tot la petita de la casa ha fet la seva col.laboració amb un dinosaure i un pirata;

(I estic molt contenta perquè també m´han dibuixat a mi :) )

Des que tenim la nostra bossa de contar històries ja n´hem contat un bon grapat...desde el monstre blau que mai s´havia mirat al mirall i no sabia com era i que s´acaba enamorant d´una balena, passant pel cocodril que vivia a una selva i descobreix que era el rei d´un castell encantant... Ha estat un gran descobriment!

Consell: abans de començar a jugar aconsell que hi passeu vernís damunt les pedres perquè si es guarden a una bossa es colpejen i la pintura es perd, nosaltres no hi hem posat vernís i ja es nota que la pintura s´embruta una mica. 

Per acabar vaig cosir una bosseta per tenir-ho tot ben guardat,  La vaig fer amb presses i té els detalls una mica sense polir però vaig pensar que per guardar pedres tampoc era necessarí un gran treball, ja que el més important son les històries que es guarden a dins :)



INVENTANDO HISTORIAS;
Hace meses  que tenía ganas de hacer una bolsita para "contar historias", exactamente desde que un día vi esta entrada  en blog de Pandielleando, pero entre una cosa y la otra (siempre me pasa el mismo), al final lo dejé pasar...

La semana pasada una amiga publicó un enlace en su muro de facebook con esta idea otra vez y decidí que ahora era el momento y que estaba segura que mi hijo mayor se quedaría entusiasmado con este juego. Así pues nos proveímos de piedras y pintura y nos pusimos en marcha. 



¿Qué es una "bolsa para contar historias"? 


Pues se trata d´un juego muy simple y que nos ha gustado mucho. En cada piedra  dibujamos un objeto, un personaje, un paisaje... Sacamos la primera piedra de la bolsa y empezamos a contar una historia, y al cabo de un rato sacamos otra piedra y enlazamos la historia con el dibujo que salga... ¡Nosotros hemos dibujado un montón de cosas! Un barco, un castillo, una flor mágica, dos monstruos, una luna con estrellas, un cohete espacial, un cocodrilo, una ballena, un mapa, dos calaveras... Incluso la pequeña de la casa ha hecho su colaboración con un dinosaurio y un pirata; (y estoy muy contenta porque también me han dibujado a mí :)



Desde que tenemos nuestra bolsa de contar historias ya hemos contado muchas...desde el monstruo azul que nunca se había mirado al espejo y no sabía como era y que se acaba enamorando d´una ballena, pasando por el cocodrilo que vivía a una selva y descubre que era el rey d´un castillo encantando... ¡Ha sido un gran descubrimiento!



Consejo: antes de empezar a jugar aconsejo que paséis una capa de barniz por encima porque si se guardan a una bolsa se  golpean y la pintura se va, nosotros no le hemos puesto y ya se nota que la pintura se va "picando".



Para acabar cosí una bolsita para tenerlo todo bien guardado, La hice con prisas y tiene los detalles  sin pulir pero pensé que para guardar piedras tampoco era necesario un gran trabajo, puesto que lo más importante son las historias que  guardan dentro :)





1 comentario: